מי אנחנו?

 

 

 

קרמיקה

 

 

המחלקה להפרעות אכילה מבוגרים

המחלקה להפרעות אכילה מבוגרים הינה מחלקה אשפוזית הכוללת אשפוז מלא ואשפוז יום עבור חולים הסובלים מהפרעת אכילה מגיל 18 ומעלה.

המאושפזים הצעירים, בגילאי 18 עד 21, משתתפים בכל הפעילויות והטיפולים הניתנים במחלקה:  טיפול דיאטני, טיפול פסיכותרפויטי פרטני וטיפול קבוצתי. במחלקה יש מורה לספורט וארבע מטפלות בהבעה ויצירה המהווים חלק מהטיפול האינטגרלי במחלקה.

הטיפול בתנועה מטרתו ליצור הנאה תוך הנעה של הגוף ולמידה להכרת הגוף כמקור מיטיב. העבודה בטיפול בתנועה מדגישה את הטיפול בדימוי גוף חיובי, הרחבת היכולת וחיבור גוף ונפש.

הטיפול בשילוב אמנויות (צילום, ציור ועוד) מאפשר מגע עם "חומרים" נפשיים ומסייע במתן ביטוי למה שלעיתים לא ניתן לדייק במילים. האמנות נסמכת על שפת הדימויים ושימוש בה מאפשר תנועה בין המימד המוחשי-פיזי להבנה וחיבור במימד הנפשי סימלי. מרחב העבודה בטוח ומזמין ליצירה בשפע חומריו.

הטיפול בפסיכודרמה, המתמקד ב "לעשות את" ולא ב"לדבר על" התכנים שהמטופל מעלה, מאפשר התבוננות על חוויות, מצבים ואירועים בחיי המטופלים באופן יצירתי וספונטני באמצעות כלים פסיכודרמתיים שונים שבמרכזם חילוף ומשחק תפקידים.

עיקר חומרי הלמידה נשלחים אלינו מבתי הספר בהם הילדים לומדים. עיקר עבודתנו הינו לצמצם את הפער הלימודי ככל הניתן ולשלב את התלמיד בחזרה לבית הספר בקהילה.  

 פעילות לימודית חווייתית של "קופסאות בריחה" בנושא הלשון העברית

 התלמידים קיבלו משימות בנוסח המירוץ למיליון ונדרשו "להציל את השפה העברית" עם שלל משימות. בפעילות זו למדו התלמידים על אליעזר בן יהודה, פועלו ומילים שחידש, על רובדי הלשון השונים ועל מאפיינים של מילון אבן שושן. התלמידים חוו מפגש לימודי אלטרנטיבי המשלב לימוד והרחבת ידע עולם תוך שיתוף פעולה גיבוש קבוצתי.

תודה לכל הצוותים במחלקה- הרפואיים, הסיעודיים והטיפוליים ששיתפו פעולה עם פעילות זו ותרמו להצלחתו.